Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2012

Telegraph Υπαρχει προβλημα με τους φορους των πλουσιων Ελληνων

 

It's a taxing problem for the wealthy Greeks

Ωστόσο, υπαρχουν πολλοι πλουσιοι Ελληνες. Και εδώ είναι ένα πράγμα: οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δεν καταβάλλουν φόρο εταιρειών.Με προσπάθειες άσκησης πίεσης έχουν εξασφαλίσει ευνοϊκή μεταχείριση, όποιος και αν είναι στην εξουσία, παρόλο που τα ελληνικά πλοία δεν εχουν πια πλήρωμα από Έλληνες (αυτη είναι αρκετά απαίσια δουλειά). Αυτές τις μέρες, τα πληρώματα που προσλαμβάνονται από τις Φιλιππίνες για τα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί στην Ταϊβάν. Μπορεί να υπάρχει ένα κεντρικό γραφείο στην Αθήνα.



Μπορω να δω ότι η αλλαγή του νομου μπορει να τους κανει να κινηθουν προς υπεράκτιες εταιρείες. Και καταλαβαίνω γιατί είναι δύσκολο να κάνει καποιος τους εξαιρετικά πλούσιους εφοπλιστες, οι οποίοι διατηρούν τα χρήματά τους αλλού, να συνεισφέρουν,όμως, κάποια προσπάθεια για να κάνει κάποιος αυτήν την παρεα να καταβάλει το μερίδιό της, είναι σίγουρα αναγκαία.

Οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν ήδη κάποιες βραχονησίδες (η οικογένεια Νιάρχου κατέχει την Σπετσοπούλα, για παράδειγμα).
Οι πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει τον πατριωτισμό τους κατά το παρελθόν: στη διάρκεια του πολέμου, οι περισσότεροι εγκατέλειψαν τους στόλους τους για την εξυπηρέτηση των συμμαχικών σκοπων. (Στην πραγματικότητα, εβγαλαν πολλα απο αυτο,καθως ελαβαν νέα πλοία ως αποζημίωση από τις ΗΠΑ για να αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της άνθησης μετά τον πόλεμο.)

 

 

http://www.telegraph.co.uk/finance/comment/tracycorrigan/7370544/Its-a-taxing-problem-for-the-wealthy-Greeks.html

'There is nothing impossible to him that will try," according to Alexander the Great, who conquered most of the civilised word in the fourth century BC but never attempted to reform the Greek tax system.

Yet there a lot of rich Greeks. And here's a thing: Greek shipping companies do not pay corporation tax. Lobbying efforts have secured favourable treatment, whoever is in power, even though Greek ships are no longer crewed by Greeks (it's a pretty horrible job). These days, crews are recruited from the Philippines for ships built in Taiwan. There may be a head office in Athens.

I can see that a rule change would simply make companies move offshore; and I understand why it is hard to make extremely wealthy shipowners who keep their money elsewhere to chip in. But some effort to get this group to pay its share is surely needed.


Greek ship owners already own some islets (the Niarchos family owns Spetsopoula, for example). Why not go further? Dubai recently re-named its tallest building in honour of its financial rescuer; wealthy Greeks could be offered re-christened islands from among the thousands that are uninhabited.
Shipowners have proved their patriotism in the past: during the war, most gave up their fleets to serve the Allied cause. (In fact, they did pretty well out of it, receiving new ships in compensation from the US in time to thrive during the post-war boom.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.