Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

WASHINGTON TIMES.Έλληνας εφοπλιστής κατηγορείται οτι αγόραζε τάνκερ με χρήματα της Τεχεράνης & διακινούσε Ιρανικό πετρέλαιο





Greek shipping magnate named in scheme to evade sanctions on Iranian oil -
The Washington Times
Thursday, March 14, 2013

A Greek shipping industry magnate used a host of front companies and a fleet of crude-oil tankers flying Panamanian and Liberian flags to help Iran evade international oil sanctions, U.S. officials said Thursday.




Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το Αμερικάνικο Υπουργείο Οικονομικών κατηγόρησαν ονομαστικά Έλληνα εφοπλιστή για παράνομη διακίνηση πετρελαίου υπέρ της Ιρανικής κυβέρνησης, καθως και για χρηματοδότηση.


Σύμφωνα με τις κατηγορίες με χρήματα απο την κυβέρνηση του Αχμαντινετζάτ, ο εφοπλιστής αγόρασε 8 δεξαμενόπλοια με τα οποία έκανε διακίνηση αργού πετρελαίου, μέσα απο δικές του εταιρείες, αξίας γύρω στα 200 εκ δολάρια ανά αποστολή.


Είναι η δεύτερη φορά μεσα σε λίγες ημέρες που απασχολούν οι Έλληνες εφοπλιστές τα ξένα Μέσα για παρόμοιους λόγους.


Στις 5 Μαρτίου, το Πρακτορείο REUTERS είχε αποκαλύψει οτι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, μεταφέρουν πετρέλαιο στην Συρία, παρά τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί απο την ΕΕ.


Επίσης ακριβώς την ίδια πρακτική, είχε ακολουθήσει και στον εμφύλιο της Λιβύης το 2011, συγκεκριμένος μεγάλος Έλληνας εφοπλιστής.


Διαβάστε περισσότερα εδώ:

REUTERS Έλληνες εφοπλιστές παραδίδουν πετρέλαιο στην Συρία του εμφυλίου. Ο ρόλος Έλληνα εφοπλιστή στην Λιβύη το 2011
http://lefteria-news.blogspot.gr/2013/03/reuters-2011.html


Ακολουθεί το δημοσίευμα της Washington Times



Έλληνας μεγιστάνας εφοπλιστής κατονομάστηκε ότι πήρε μέρος σε επιχείρηση αποφυγής κυρώσεων διακίνησης ιρανικού πετρελαίου -

The Washington Times

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Ένας Έλληνας μεγιστάνας της ναυτιλίας που χρησιμοποιούσε μια σειρά από εταιρείες-βιτρίνα και έναν στόλο δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου που έφερε σημαίες Παναμά και Λιβερίας, βοήθησε το Ιράν να αποφύγει τις διεθνείς κυρώσεις πετρελαίου, δήλωσαν αξιωματούχοι των ΗΠΑ την Πέμπτη.


Με παράλληλες δηλώσεις το Υπουργείο Εξωτερικών και Οικονομικών κατηγόρησε τον Έλληνα επιχειρηματία Δημήτρη Καμπή για διοχέτευση ιρανικών κρατικών κονδυλίων μέσω εταιρειών βιτρίνας, μεταξύ των οποίων μίας που ονομάζεται Jupiter Seaways, για την αγορά οκτώ δεξαμενοπλοίων που χρησιμοποιήθηκαν για να περάσει λαθραία ιρανικό αργό πετρέλαιο στην παγκόσμια αγορά.

Το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο επέβαλε μια σειρά κυρώσεων που εστιάζονται αποκλειστικά στις δραστηριότητες του κ.Καμπή, σκιαγράφησε την Πέμπτη, ένα περίτεχνο σχέδιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε για " μεταφορά  από πλοίο σε πλοίο "για να συγκαλύψουν την ιρανική προέλευση του πετρελαίου" που μετέφεραν τα δεξαμενόπλοια .


"Σηκώνουμε το πέπλο ενός περίπλοκου ιρανιικού συστήματος που σχεδιάστηκε για να αποφύγει η χώρα τις διεθνείς κυρώσεις στο πετρέλαιο", δήλωσε ο David S. Cohen, Υφυπουργός Οικονομικών σε θέματα τρομοκρατίας και χρηματοοικονομικών πληροφοριών, ενώ ανακοίνωνε κυρώσεις, οι οποίες επιτρέπουν ποινές από τις ΗΠΑ  εναντίον "όσων ατόμων των ΗΠΑ είχαν επιχειρηματική δραστηριότητα με τον κ. Καμπή ή τις εταιρείες του".


"Θα συνεχίσουμε να αποκαλύπτουμε τις παραπλανητικές πρακτικές του Ιράν και να επιβάλουμε κυρώσεις στα πρόσωπα και τις οντότητες που συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα", είπε ο κ. Κοέν.
Η εξέλιξη σηματοδοτεί την τελευταία εξέλιξη σε μία προσπάθεια της κυβέρνησης Ομπάμα, που γίνεται για περισσότερο από έναν χρόνο, για σε αυτό για περισσότερο από ένα χρόνο, να οδηγήσει - και στην συνέχεια να επιβάλει - ένα παγκόσμιο εμπάργκο στο ιρανικό αργό πετρέλαιο.
Η προσπάθεια, η οποία ξεκίνησε το 2011, εν μέσω αυξανόμενης διεθνούς έντασης γύρω από το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, έχει κάνει το Υπουργείο Οικονομικών και Εξωτερικών να επιβάλλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις από το Χονγκ Κονγκ και την Ελβετία, σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την πρόσβαση των εταιρειών αυτών σε οποιονδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα στις Αμερικανικές χρηματοπιστωτικές αγορές.


Ενώ οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης ισχυρίζονται ότι η προσπάθεια αυτή έχει μειώσει δραματκά την ικανότητα της Τεχεράνης να συντάξει προυπολογισμό εσόδων από την ιρανική βιομηχανία πετρελαίου, η  εφαρμογή των κυρώσεων αυτών, περιείχε έναν ευαίσθητο γεωπολιτικό χορό μεταξύ του Λευκού Οίκου και ορισμένων συμμάχων των ΗΠΑ σε όλο τον κόσμο, πολλοί από τους οποίους εξαρτώνται από το ιρανικό πετρέλαιο για να τροφοδοτήσουν τις δικές τους ενεργειακές ανάγκες.
Ως αποτέλεσμα, οι αρχές των ΗΠΑ έχουν χορηγήσει απαλλαγές απο τις κυρώσεις σε χώρες που κάνουν μια συντονισμένη προσπάθεια για να απαλλαγούν από το ιρανικό αργό πετρέλαιο. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, για παράδειγμα, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα ανανεώσει τις προηγούμενες απαλλαγές κυρώσεων που χορηγήθηκαν στην Ιαπωνία και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες της Ε.Ε.


Το Υπουργείο Οικονομικών, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι οι κυρώσεις την Πέμπτης επιβλήθηκαν στις 14  "εταιρίες βιτρίνα" που χρησιμοποιήθηκαν από τον κ. Καμπή για να "αγοράσει τα πετρελαιοφόρα, ενώ αποκρύπτει το γεγονός ότι τα δεξαμενόπλοια είχαν αγοραστεί για λογαριασμό της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Δεξαμενοπλοίων".


"Αυτές οι εταιρείες-βιτρίνα χρησιμοποιήθηκαν για να κρύψουν το γεγονός ότι τα σκάφη αυτά, τα οποία είναι ικανά να μεταφέρουν πετρέλαιο αξίας περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων ανα αποστολή, είναι ιδιοκτησία της ιρανικής κυβέρνησης," ανέφερε το υπουργείο σε δήλωσή του.

Η δήλωση ανέφερε επίσης ότι μια εταιρεία βιτρίνα, η Libra Shipping, πραγματοποίησε μια σειρά από "μεταφορές πλοίου σε πλοίο" πετρελαίου από την Εθνική Ιρανική Εταρεία Πετρελαίου σε "μια προσπάθεια να συγκαλύψουν το γεγονός ότι η πραγματική καταγωγή του πετρελαίου είναι από το Ιράν και να εισαχθεί στην παγκόσμια αγορά σαν να ήταν μη-ιρανικό πετρέλαιο".


Μετάφραση: LEFTeria-news




Parallel statements by the State and Treasury departments accused Greek businessman Dimitris Cambis of channeling Iranian government funds through the front companies, including one called Jupiter Seaways, to purchase eight oil tankers used to sneak Iranian crude into the global market.

The Treasury Department, which imposed a set of sanctions focusing exclusively on Mr. Cambis‘ activities on Thursday, outlined an elaborate plot in which he used “ship-to-ship transfers” to disguise “the Iranian origin of oil transported” on the tankers.

 “We are lifting the veil on an intricate Iranian scheme that was designed to evade international oil sanctions,” David S. Cohen, Treasury under secretary for terrorism and financial intelligence, said in announcing the sanctions, which authorize U.S. penalties against “U.S. persons” doing business with Mr. Cambis or his companies.

“We will continue to expose deceptive Iranian practices and to sanction those individuals and entities who participate in these schemes,” Mr. Cohen said.
The development marks the latest in what for more than a year has been an attempt by the Obama administration to lead — and subsequently enforce — a global embargo on Iranian crude oil.

The effort, which began in 2011 amid mounting international tension surrounding Iran’s nuclear program, has seen the Treasury and State departments level sanctions at companies from Hong Kong to Switzerland in an attempt to block the companies’ access to anyone doing business in U.S. financial markets.


 While administration officials claim the effort has tremendously cut into Tehran’s ability to draw revenue from the Iranian oil industry, implementation of the sanctions has involved a delicate geopolitical dance between the White House and certain U.S. allies around the world, several of whom depend on Iranian oil to feed their own energy needs.

As a result, U.S. authorities have granted exemptions to the sanctions to nations seen to be making a concerted effort to ween themselves off the Iranian crude. The State Department, for instance, announced on Wednesday that it was renewing previous exemptions granted to Japan and some European Union nations.


The Treasury Department, meanwhile, said Thursday’s sanctions were being imposed on 14 “front companies” used by Mr. Cambis to “purchase oil tankers while disguising the fact that the tankers were being purchased on behalf of the National Iranian Tanker Company.”


 “These front companies were used to obscure the fact that these vessels, which are capable of carrying roughly $200 million worth of oil per shipment, are the property of the Iranian government,” the department said in its statement.

The statement said one front company, Libra Shipping, conducted a series of “ship-to-ship transfers” of oil from the National Iranian Oil Co. in “an attempt to mask the fact that the true origin of the oil is from Iran, and to introduce it into the global market as if it were non-Iranian oil.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.