Τρίτη 7 Μαΐου 2013

ΠΙΝΑΚΑΣ & ΈΚΘΕΣΗ Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής. Σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.





Η Ενωση Ανεξάρτητων Ρυθμιστικών Αρχών Σιδηροδρόμων (IRG-Rail) συνέταξε και δημοσίευσε τον Φεβρουάριο μια Έκθεση Παρακολούθησης της Ευρωπαικής σιδηροδρομικής αγοράς, η οποία αφορά το έτος 2011.


Σύμφωνα με την Έκθεση, η συντριπτική πλειοψηφία των σιδηροδρόμων των Ερωπαίκών χωρών, εντος και έκτός ΕΕ, ανήκουν σε κρατικές εταιρείες (incumbent), ενώ μόνο η Μεγάλη Βρετανία έχει δώσει εξολοκλήρου τα κλειδιά σε μη κρατικές εταιρείες (competitors).

  



Συγκεκριμένα σε σύνολο 13 χωρών, οι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου είναι κρατικές εταιρείες στις παρακάτω χώρες, με τα παρακάτω ποσοστά:

Αυστρία το 94% δικτύου 5568 Χλμ, 27 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Γαλλία 97%       δικτύου 29234 Χλμ, 17 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Γερμανία 90%    δικτύου 38061 Χλμ, 315 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Μ.Βρετανία 0%  δικτύου 16191 Χλμ, 35 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Ουγγαρία 98%    δικτύου 7275 Χλμ, 19 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Λετονία   89%     δικτύου 2206 Χλμ,  5 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

 Νορβηγία 89%   δικτύου 3950 Χλμ, 25 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

 Πολωνία 50%     δικτύου 20716 Χλμ, 67 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

 Ελλάδα 100%     δικτύου 2554 Χλμ,     1 σιδηροδρομική επιχείρηση

 Φινλανδία 100%  δικτύου 5944 Χλμ,    1 σιδηροδρομική επιχείρηση

 ΠΓΔΜ 100%        δικτύου 29234 Χλμ,  1 σιδηροδρομική επιχείρηση

 Σλοβενία 100%    δικτύου 11206 Χλμ,   4 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις

Ονδούρα 100%     δικτύου 2722 Χλμ      3 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις



Βέβαια ο Χατζηδάκης όπου σταθεί και όπου βρεθεί, αναλύει και μνημονεύει μόνο το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας. Δεν υπάρχει άλλο, έτσι και αλλιώς.


Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει είναι η στρατηγική σημασία των σιδηροδρομικών εταιρειών, για μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων.

Η Γερμανία πχ, έχει 315 σιδηροδρομικές εταιρείες, κρατικές κατά 90% και η Αυστρία 27, με ποσοστό 94%.

Η Ελλάδα, που έχει ΜΙΑ (1) σιδηροδρομική εταιρεία, θα την ιδιωτικοποιήσει και αυτήν;


 Κατεβάστε την Έκθεση της IRG-Rail σε PDF πατώντας στο παρακάτω link
IRG-Rail (13) 2 - Market Monitoring Repo[...]




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΟΣΕ. Ιδιώτης εργολάβος ζητουσε 90 χιλιαδες ευρω,για ζημιά 260 ευρώ,την οποία επισκεύασε τελικά σιδηροδρομικός!




ΟΣΕ.Οι ιδιώτες εργολάβοι ζητούν 6 εκατομμύρια,για επισκευές 230 χιλιάδων!

http://lefteria-news.blogspot.gr/2012/10/6-230.html
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.