Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

BSR (RUSSIA).Σκληρές μάχες από τους μνηστήρες ΤΡΑΙΝΟΣΕ,ΟΛΠ-ΟΛΘ, καθώς εχουν γεωπολιτική σημασία!



«Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη».


Και όλα αυτά ενώ βγήκε στην δημοσιότητα Έκθεση της Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής που αναφέρει ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια. 







Fierce battle expected by suitors of TRAINOSE, Thessaloniki port


Tuesday, 02 July 2013


The sell-off of Greek railways is coming to the fore after state privatization fund TAIPED set the process in motion on Friday, while sources suggest that interest has already been expressed by the Russian railways, Chinese groups and European corporations.







Σκληρή μάχη αναμένεται από τους μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Λιμένα Θεσσαλονίκης



Το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχεται στο προσκήνιο αφότου το κρατικό ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ έθεσε την διαδικασία σε κίνηση την Παρασκευή, ενώ πηγές δείχνουν ότι ενδιαφέρον έχει ήδη εκφραστεί από ρωσικούς σιδηροδρόμους, κινέζικες και ευρωπαϊκές εταιρείες.



Μεταξύ των επιχειρήσεων από τη Δυτική Ευρώπη, που κοιτούν προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η SNCF Γαλλίας, η Trenitalia της Ιταλίας και  Deutsche Bahn της Γερμανίας .Ορισμένοι αξιωματούχοι δεν αποκλείουν τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, για παράδειγμα, από τους Ρώσους με Γαλλικές ή άλλες δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες, ενώ αναφέρεται ότι υπήρξαν και επαφές μεταξύ Κινέζων και Ρώσων αξιωματούχων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά το πρόσφατο παρελθόν.



Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη.



Ενώ η κινεζική Cosco Pacific θεωρείται ως ο σοβαρότερος υποψήφιος για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), σκληρή μάχη αναμένεται να λάβει χώρα σχετικά με το μερίδιο ελέγχου του Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Ο επικεφαλής της Cosco, Captain Wei Jiafu εξέφρασε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά την περασμένη εβδομάδα με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα για το άνοιγμα του Dock III στον Πειραιά, τον οποίο η Cosco παρέδωσε τουλάχιστον τρία έτη πριν από την προθεσμία και θα τον ελέγχει μέσω της θυγατρικής της, της Piraeus Container Terminal (SEP).



Μια μέρα πριν η επένδυση αξίας 150 εκατομμύρια ευρώ ξεκινήσει επίσημα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία διαχείρισης Rosco, θα κηρυχθεί εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, μετά την επίλυση όλων των νομικών ζητημάτων ανάμεσα στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες.



Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεκίνησε νωρίτερα ήταν οι κρατικές επιδοτήσεις, όπως η απορρόφηση των ζημιών από το κράτος, η διαγραφή των χρεών και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα θέματα αυτά φαίνεται να έχουν έρθει σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα, που επιτρέπει να προχωρήσει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.

 

Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το 100% των μετοχών της σιδηροδρομικής επιχείρησης, η οποία χρησιμοποιεί επίσης περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου.



Μετάφραση: LEFTeria-news




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ


ΠΙΝΑΚΑΣ & ΈΚΘΕΣΗ Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής. Σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.



ΟΣΕ.Οι ιδιώτες εργολάβοι ζητούν 6 εκατομμύρια,για επισκευές 230 χιλιάδων!



ΟΣΕ. Ιδιώτης εργολάβος ζητουσε 90 χιλιαδες ευρω,για ζημιά 260 ευρώ,την οποία επισκεύασε τελικά σιδηροδρομικός!









Among the companies from Western Europe eyeing railway operator TRAINOSE, according to sources from the Transport Ministry, are France’s SNCF, Italy’s Trenitalia and Germany’s Deutsche Bahn. Some officials do not rule out the creation of a consortium, for instance by the Russians with a French or other Western European company, while there have also been contacts reported between Chinese and Russian officials for TRAINOSE in the recent past.

The emergence of Greece, and the ports of Piraeus and Thessaloniki in particular, as a major European point of entry for imports from Asia makes the control of Greek railways and of the country’s two biggest ports very significant in geopolitical terms.


While Chinese group Cosco Pacific is seen as the biggest contender for the privatization of the Piraeus Port Authority (OLP), a fierce battle is anticipated to take place over the controlling stake in Thessaloniki Port Authority (OLTH) and for TRAINOSE.

Cosco chief Captain Wei Jiafu expressed his company’s interest in the sale of TRAINOSE to Prime Minister Antonis Samaras last week on the occasion of his visit to Greece for the opening of Dock III in Piraeus, which Cosco delivered three years ahead of deadline and will control through its subsidiary, Piraeus Container Terminal (SEP).


One day before the 150-million-euro investment was officially launched, Development Minister Costis Hatzidakis had said that the tender for TRAINOSE and for carriage management company Rosco would be proclaimed within the next two weeks, following the resolution of all legal issues between Greece and Brussels.


The main reasons why the privatization process for TRAINOSE did not start earlier were state subsidies, such as the absorption of losses by the state, the writing off of debts and the share capital increase. Negotiations with the European Commission on these issues appear to have been satisfactorily concluded, allowing for the sale of TRAINOSE and Rosco to go ahead.

According to sources close to the process, the tender for TRAINOSE concerns a 100 percent stake in the railway operator, which also utilizes more than 1,500 kilometers of the railway network.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.