Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013

IRISH TIMES. Ο Σαμαράς προσέβαλε τους Έλληνες & με την εκπληκτική του αλαζονεία έστρεψε την διεθνή κοινή γνώμη εναντίον του.










Samaras’s breathtaking arrogance turns opinion against him at home and abroad


Greece letter: prime minister’s attempt to play the strong man has backfired badly



Mon, Jul 15, 2013



 Ο Έλληνας πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς: "Όχι μόνο προσέβαλε τους Έλληνες, αλλά ίσως το πιο σημαντικό, το ευρωπαϊκό πλαίσιο, οπού είναι τόσο εξαρτημένος από την καλή γνώμη των μέντορών του στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες, το οποίο δεν έχει εντυπωσιαστεί"  
Φωτογραφία: Reuters / John Κολεσίδης




H εκπληκτική αλαζονεία του Σαμαρά έστρεψε την κοινή γνώμη εναντίον του στο εσωτερικό και στο εξωτερικό
 

Η προσπάθεια του πρωθυπουργού να παίξει τον ισχυρό άντρα απέτυχε άσχημα


 

Σε μια πρόσφατη στήλη γνώμης («Η Ελλάδα της κρίσης χρειάζεται ένα δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα») έκανα το λάθος να πώ ότι η ΕΡΤ, ο Ελληνικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας που ισοδυναμεί με το RTE, ο οποίος είχε κλείσει από την κυβέρνηση, είχε βγεί ξανά στον αέρα.


Το έγραψα αυτό με καλή πίστη. Πίστη ότι το Ελληνικό ανώτατο δικαστήριο, το οποίο διέταξε την επαναφορά της ΕΡΤ, θα ήταν σεβαστό από τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.


Ωστόσο, είχα δεν μου επιτρεπόταν να τι κανω, για το γεγονός ότι ο Σαμαράς είχε κατασκευάσει το κλείσιμο της ΕΡΤ για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων ήταν για δοκιμάσει την θερμοκρασία του νερού, (ΣτΜ να τεστάρει), τι θα μπορούσε ή δεν θα μπορούσε να κάνει σε σχέση με το κλείσιμο ή τη ριζική αλλαγή ενός αριθμού δημοσίων οργανισμών, για τις οποίες η ΕΡΤ αποτέλεσε το πείραμα.



Ενώ το Ανώτατο Δικαστήριο διέταξε για να ξανανοίξει ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός, εν αναμονή της επανεξέτασης των δραστηριοτήτων του και μια πιθανής μείωσης τόσο στον αριθμό του προσωπικού όσο και του προϋπολογισμού του, ο Σαμαράς επέλεξε να συμπεριφερθεί σαν να μην είχε υπάρξει ποτέ καμία τέτοια διαταγή, ακριβώς όπως ο ίδιος έχει προχωρήσει με την αναστολή της ΕΡΤ σαν να είχε μια μονοκομματική κυβέρνηση, παρά μια εύθραυστη συμμαχία.


Όχι μόνο αυτό, το οποίο έχει απογοητεύσει τους Έλληνες, οι οποίοι είναι δύσκολο να εντυπωσιαστούν αυτές τις μέρες, με μια αλαζονεία αυτού του μεγέθους, αλλά ο Σαμαράς έχει προκαλέσει, επίσης, τη διεθνή κοινή γνώμη.


Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (η οποία εποπτεύει τη δημόσια ραδιοτηλεόραση σε όλη την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένου του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision και πολλών άλλων διεθνών συνεργασιών) διαμαρτυρήθηκε στον  Σαμαρά, σε μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον επικεφαλής της κάθε δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην Ευρώπη,  συμπεριλαμβανομένου και του Noel Curran του RTE.



Το δάχτυλο.


Μπορεί να φαίνεται ότι ο Σαμαράς δεν μπορούσε να δείξει το δάχτυλο στην EBU, αλλά το έκανε τελικά σε ένα γενικότερο κλίμα στο οποίο θα έπρεπε ειρωνικά να προβάλλει την Ελλάδα ως ένα υπεύθυνο και αφοσιωμένο μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.


Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει επί του παρόντος έναν δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Την περασμένη εβδομάδα η κυβέρνηση εισήγαγε έναν προσωρινό τηλεοπτικό σταθμό, την «EDT», ο οποίος είναι μια παρωδία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, μεταδίδει παλιές ταινίες με ελάχιστες ειδησιογραφία.




Ότι ένας διεθνής οργανισμός τέτοιου κύρους όπως η EBU μπορεί να διευκολύνει το προσωπικό της ΕΡΤ, παρέχοντας εναλλακτικές δυνατότητες μετάδοσης. Αυτή είναι ίσως η ανταπόδοση να δείξουν και αυτοί στον Σαμαρά το δάκτυλο- μια κίνηση που υποστηρίχτηκε από την ΕΕ και ενδεικτική του πώς η Ελλάδα εκλαμβάνεται από τις Βρυξέλλες .


Το φιάσκο της ΕΡΤ απέδειξε άλλες πτυχές του ελληνικού χαρακτήρα. H Δημοκρατική Αριστερά διέλυσε την παρέα με τους εταίρους της στην συγκυβέρνηση  για ιδεολογικούς λόγους, επειδή ο Σαμαράς αρνήθηκε να επαναφέρει την ΕΡΤ. Ωστόσο, το δεύτερο μεγαλύτερο κόμμα του συνασπισμού, το ΠΑΣΟΚ, το οποίο είχε αρχικά απείλησε να αποσταθεροποιήσει την κυβέρνηση, παρέμεινε στην Κυβέρνηση και στην πραγματικότητα κέρδισε σημαντικά από την κατάρρευση αυτή,  εξασφαλίζοντας θέσεις στο υπουργικό συμβούλιο για πρώτη φορά και ενισχύοντας την επισφαλή θέσης του στην Ελληνική πολιτική σκηνή, ακόμη και αν ο κυβερνητικός συνασπισμός απολαμβάνει πλέον μόνο μια εύθραυστη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, τριών βουλευτών.





Τέτοια υποκρισία από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, να προσκολλάται στην εξουσία και να επωφελείται από την απειλή στην δημόσια ραδιοτηλεόραση, έχει υπονομεύσει περαιτέρω την εμπιστοσύνη του κόσμου ως προς κίνητρα και την συμπεριφορά των πολιτικών, εάν αυτό ήταν δυνατόν.


Οι Έλληνες που μπορεί να έχουν υπόψιν τους τις πιο πρόσφατες αποκαλύψεις από την τράπεζα Anglo Irish, αρνήθηκαν να σηκώσουν αδιάφορα τους ώμους τους ως προς την έκβαση αυτού που στην πραγματικότητα ήταν μια σκανδαλώδης ανατροπή της δημόσιας λογοδοσίας.


Ολόκληρο το επεισόδιο, το οποίο πολλοί πιστεύουν ότι ήταν ένας κυνικός ελιγμός από την πλευρά Σαμαρά για να απαλλάξει την συγκυβέρνηση από την πάντα ενοχλητική Δημοκρατική Αριστερά, παρόλο που έφερε την χώρα στο χείλος  των εκλογών, έχει απαξιώσει και όχι ενισχύσει τον Σαμαρά.



 Εκτός στόχου.


Στον απόηχο της κατάρρευσης ο ίδιος έχει προβάλλει τον ευτό του ως τον ισχυρό άνδρα της ελληνικής πολιτικής, τον μόνο ικανό να κυβερνήσει για τα υπόλοιπα τρία χρόνια της θητείας αυτής της κυβέρνησης. Όμως, οι υπολογισμοί του έχουν ξεστρατίσει. Όχι μόνο προσέβαλε τους Έλληνες, αλλά ίσως το πιο σημαντικό, το ευρωπαϊκό πλαίσιο, οπού είναι τόσο εξαρτημένος από την καλή γνώμη των μέντορών του στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες, το οποίο δεν έχει εντυπωσιαστεί




Ο Σαμαράς έπρεπε να εντυπωσιάσει το ΔΝΤ και τα άλλα μέλη της τρόικας με το να απαλλαχθεί από 2.000 δημοσίους υπαλλήλους, με άμεση ισχύ. Η προβλεπόμενη μείωση στην ΕΡΤ, από 2.650 στο ένα τρίτο του αριθμού αυτού, θα είχαν ικανοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της επιτακτικής απαίτησης, ανεξάρτητα από τη ζημιά που έχει γίνει στη χώρα, τόσο από την άποψη της κατάφωρης επίθεσης στην έννοια ενός ανεξάρτητου συστήματος δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, όσο και στο διεθνές επίπεδο.





Καμία συζήτηση δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα για την ορθότητα ή μη ενός τέτοιου συστήματος, και οι Έλληνες δεν είχαν καν την ευκαιρία να αναρωτηθούν πώς η ραδιοτηλεόραση θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αποκαταστήσουν μια αίσθηση ταυτότητας ή μια ευκαιρία να συζητήσουν, διαμέσου της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, το είδος της κοινωνίας που θα ήθελαν.





Μετάφραση: LEFTeria-news




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ



Neue Zürcher Zeitung (Ελβετία) «Ο Σαμαράς επιδεικνύει αυταρχικά χαρακτηριστικά»




LIBERATION.Ο Αντώνης Σαμαράς φέρει την πλήρη ευθύνη για ΕΡΤ, ενώ δεν μπορεί να πείσει ούτε έναν επενδυτή!




GUARDIAN Σαμαράς , Στουρνάρας και Πρέσβης στο Ισραήλ έδωσαν αγώνα για να πέσει το σήμα της ΕΡΤ από ιδιωτικό δορυφόρο. Απειλές Στουρναρα σε EBU




LE MONDE. Το κλείσιμο της ΕΡΤ : ποτέ δεν ξαναείδαμε κάτι τέτοιο, "ακόμη και κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Θυμίζει Ρουμανία του Τσαουσέσκου"



NEW EUROPE (ΒΕΛΓΙΟ). Παράνομο το κλείσιμο της ΕΡΤ κατά παράβαση 2 συγκεκριμένων Εθνικών Νόμων-Κοινοτικών Οδηγιών, σύμφωνα με διαρροές Κομισιόν!



Η επείγουσα επιστολή που έστειλε στον Σαμαρά η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (IFJ). Καλεί σε διαδηλώσεις αλληλεγγύης έξω από τις Ελληνικές πρεσβείες.



IBTimes «Άπιαστο το Greekovery». Το φιάσκο με Gazprom & ΕΡΤ και ο διορισμός του Άδωνι Γεωργιάδη που «προκάλεσε τεράστια θλίψη».


EL PAIS. Σλόγκαν και "εύρημα για συγγραφέα" το success story και το Grecovery!



BLOOMBERG «Καμία άλλη χώρα δεν έχει γνωρίσει τέτοια καταστροφή σε καιρό ειρήνης. Οι Έλληνες οι πιο ευέλικτοι εργαζόμενοι της Ευρώπης»



GUARDIAN. Η κουβέντα για την ανάπτυξη γίνεται αποκλειστικά για να δικαιολογηθεί η λιτότητα



Ο διεθνής τύπος βλέπει ως φούσκα ευφορίας το ελληνικό «success story»



Bρετανός οικονομολόγος VS Στουρνάρα."Τι φέρνει το 2013 στην Ελλάδα; Ανησυχητικό είναι το γεγονός, ότι η οικονομία της εξακολουθεί να επιδεινώνεται".




The Globe and Mail. Στουρνάρας. «Θα είναι αδύναμη ανάπτυξη και η ανεργία, θα αυξηθεί λίγο περισσότερο πριν να πέσει»





ΕΓΓΡΑΦΟ ΔΝΤ.Η τελευταία Έκθεση, Πίνακες, Αξιολογήσεις, τι έχει δρομολογηθεί για τα επόμενα χρόνια 



LIBERATION.Ο Αντώνης Σαμαράς φέρει την πλήρη ευθύνη για ΕΡΤ, ενώ δεν μπορεί να πείσει ούτε έναν επενδυτή!




WSJ/BLOOMBERG “Η Ελλάδα, η γενέτειρα του σύγχρονου πολιτισμού, τώρα μια αναδυόμενη αγορά” 



ΕΓΓΡΑΦΟ & δημοσίευμα TELEGRAPH. Η Ελλάδα υποβαθμίστηκε απο Mega Fund σε «αναδυόμενη αγορά» από αναπτυγμένη.









In a recent opinion column (‘Greece in crisis needs a public broadcaster’) I made the mistake of saying that ERT, the Greek public service broadcaster equivalent to RTÉ, which had been shut down by the government, was back on the air.
I wrote this in good faith. Faith that the Greek supreme court, which had ordered the reinstatement of ERT, would be obeyed by the prime minister, Antonis Samaras.


However, I had not allowed for the fact that Samaras had engineered the closure of ERT for many reasons, one of which was to test the water of what he could or could not do in respect of closing or radically changing a number of public bodies, for which ERT has provided the test case.


Ordered by the supreme court to reopen the broadcaster, pending a review of its activities and a likely reduction in both its staff numbers and its budget, Samaras has chosen to behave as if there had been no such order, just as he has proceeded with the suspension of ERT as if he had a single-party government, rather than a fragile coalition.


Not only this, which has dismayed the Greeks, who are hard to impress these days with arrogance of this magnitude, but Samaras has also defied international opinion.


The European Broadcasting Union (which oversees public broadcasting throughout Europe and the Middle East, including the Eurovision Song Contest and many other international collaborations) protested to Samaras in a letter signed by the heads of every public service broadcaster in Europe, RTÉ’s Noel Curran included.

Two fingers


It might seem that Samaras could not afford to show the two fingers to the EBU, but he has done so in a climate in which he ironically needs to project Greece as a responsible and committed member of the European community.


In fact, Greece is now the only country in Europe which does not at present have a public broadcaster. Last week the government introduced an interim television station, ‘EDT’, which is a travesty of public service broadcasting, transmitting old movies with a minimum of news information.


That an international organisation of such prestige as the EBU can facilitate the ERT staff by providing alternative transmission facilities is, perhaps, its way in return of showing Samaras the two fingers – a move supported by the EU and indicative of how Greece is perceived by Brussels.


The ERT fiasco has demonstrated other aspects of the Greek character. Democratic Left parted company with its coalition partners on ideological grounds, because Samaras refused to reinstate ERT. However, the second largest party in the coalition, Pasok, which had originally threatened to destabilise the government, remained in the coalition and in fact gained significantly from the debacle, securing cabinet seats for the first time and strengthening its precarious position in Greek politics, even though the coalition now enjoys only a fragile three-seat parliamentary majority.


Such hypocrisy on the part of Pasok, in clinging to power and in benefiting from the threat to public service broadcasting, has further undermined public confidence in the motives and behaviour of politicians, if that were possible.


Greeks who might have taken the most recent revelations from Anglo Irish Bank in their stride have refused to shrug their shoulders at the outcome of what is in effect a scandalous subversion of public accountability.


The entire episode, which many believe to have been a cynical manoeuvre on Samaras’s part to rid his coalition of the always troublesome Democratic Left, even though it brought the country to the brink of a general election, has discredited rather than enhanced Samaras.


Off target


In the wake of the debacle he has put himself forward as the strong man of Greek politics, the only one capable of governing for the three remaining years of this government’s mandate. But his calculations have gone astray. He has not only offended Greeks but, perhaps more importantly, in the European context where he is so dependent on the good opinion of his mentors in Berlin and Brussels, he has not impressed.


Samaras needed to impress the IMF and other members of the troika by getting rid of 2,000 public employees with immediate effect. The planned reduction of ERT from 2,650 to one third of that number would have satisfied most of that urgent requirement, regardless of the damage it has done to the country, both in terms of a blatant attack on the concept of an independent public service broadcasting system and in the international arena.


No discussion has yet taken place on the merits or otherwise of such a system, and Greeks have had no opportunity to ask how broadcasting could help them to re-establish a sense of identity or a chance of debating, through the medium of public broadcasting, what kind of society they want.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.